Lotnisko Modlin oddaje do użytku bramki biometryczne
Pomimo niejasnej przyszłości Lotniska Modlin w związku z planami budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego w Baranowie, lotnisko low-cost Warszawy nie przestaje się rozwijać. Władze zarządu portu stawiają nie tylko na rozszerzenie oferty połączeń, ale także modernizację istniejących struktur.
Pod koniec czerwca, Lotnisko Modlin, jako pierwszy regionalny port w kraju oddało do użytku pięć stanowisk automatycznej (bezzałogowej) odprawy paszportowej.
Inteligentne bramki zastąpią pracowników Straży Granicznej.
Bramki biometryczne, bo o nich mowa, umożliwiają odprawę paszportową bez ingerencji funkcjonariuszy Straży Granicznej. Korzystać z nich mogą podróżni powyżej 18 roku życia, posiadający paszport biometryczny. Tego typu dokument pozwala zidentyfikować tożsamość posiadacza na podstawie indywidualnych cech ciała, jak na przykład linie papilarne i wzór siatkówki oka. Podłączenie do bazy danych Straży Granicznej pozwala zidentyfikować osoby obciążone restrykcjami podróży ze względów bezpieczeństwa.
Symbol na dole dokumentu to międzynarodowe oznaczenie paszportu biometrycznego.
Bramka biometryczna pozwala na dokonanie kontroli paszportowej w zaledwie kilkanaście sekund, co znacznie skraca czas odprawy. Zweryfikowanie tożsamości wszystkich pasażerów samolotu średniego zasięgu, a takie najczęściej korzystają z portu w Modlinie, możliwe jest w około 12-13 minut, co oznacza znaczne usprawnienie ruchu pasażerskiego na i tak zatłoczonym już lotnisku.
Korzystanie z tej nowinki technicznej jest bardzo proste; przez cały proces podróżny prowadzony jest za pomocą czytelnych instrukcji wyświetlanych na ekranach bramki.
Jak korzystać z ramek biometrycznych? Zobacz film instruktarzowy Nadwiślańskiej Straży Granicznej:
Oprócz portu w Modlinie, w bramki wyposażone jest także Lotnisko Chopina.
Zwiększenie przepustowości lotniska jest niezbędne dla jego rozwoju. Pasażerów w Modlinie stale przybywa. W pierwszych 5 miesiącach bieżącego roku obsłużyło ono o ponad 4.2% więcej podróżnych, niż w analogicznym okresie roku ubiegłego, zaś maj 2019 okazał się rekordowym miesiącem w całej historii portu – liczba pasażerów przekroczyła 290 tyś. Przyczyniła się do tego w znacznej mierze oferta połączeń czarterowych. Można oczekiwać, iż będzie ona nadal rosła jako że Ryanair nie jest już jedynym przewoźnikiem na lotnisku. Irlandzka linia niskokosztowa dzieli je teraz z jednym z największych przewoźników czarterowych w kraju, liniami Enter Air, które z Modlina latają do Tunezji, Turcji i Albanii.

Tematy: bramki-biometryczne, modlin
Ostatnia modyfikacja: Thursday, July 04 2019