Lotnisko Poznań – nowe trasy i dalszy rozwój
Port Lotniczy Poznań-Ławica, podobnie jak większość polskich lotnisk międzynarodowych przeżywa okres intensywnego rozwoju.
Pomimo iż plasuje się dopiero na 7 pozycji na liście największych lotnisk w Polsce, obsługując ‘zaledwie’ około 2.5 milionów pasażerów rocznie, poznański port stale rozszerza liczbę oferowanych połączeń.
Lotnisko Poznań - oficjalnie nosi nazwę na cześć kompozytora i skrzypka, Henryka Wieniawskiego.
W rozkładzie jesień/zima 2019/2020 pojawiło się aż 6 nowych tras.
Czytaj również:
Wypożyczalnie samochodów Lotnisko Poznań-Ławica – znajdź tani wynajem aut w Poznaniu
Na wzrost liczby pasażerów nie wpłynęło negatywnie zamknięcie bazy Wizzair na poznańskim lotnisku. Lukę po zawieszonych połączeniach zapełniły szybko nowe trasy Ryanair, w tym do Budapesztu i Paryża-Beauvais oraz na modnych obecnie kierunkach wschodnich, do Odessy i Charkowa.
Za pozostałe nowe trasy – do Birmingham i Kutaisi – odpowiedzialny jest Wizzair, który pomimo, iż zdecydował się na zlikwidowanie bazy w Poznniu, nie oddaje walkowerem Lotniska Ławica konkurentowi, Ryanair.
Poza przewoźnikami low-cost, w Poznaniu obecne, choć na o wiele mniejszą skalę, pozostają również linie LOT, Lufthansa i SAS.
Na chwilę obecną, na Lotnisku Poznań dostępne są następujące trasy:
LOT: Warszawa-Chopin, Lwów
Lufthansa: Frankfurt, Monachium
Ryanair: Alicante, Ateny, Billund, Bristol, Budapeszt, Charków, Cork, Dublin Edynburg, Kijów-Borsypol, Liverpool, Londyn-Stansted, Malta, Mediolan-Bergamo, Odessa, Oslo-Torp, Paryż-Beauvais, Sztokholm-Skavsta, Tel Awiw-Ben Gurion oraz, sezonowo, Ejlat-Ramon, Girona, Kawala, Korfu, Rzym-Ciampino, Zadar.
Wizzair: Birmingham, Doncaster/Sheffield, Eindhoven, Kijów-Żulany, Kutaisi, Londyn-Luton, Oslo-Torp, Paryż-Beauvais.
Co dalej z Lotniskiem Poznań?
Pomimo świetnych wyników, a paradoksalnie wręcz, dzięki nim, przyszłość Lotniska Ławica stoi pod znakiem zapytania, w związku z szybko wyczerpującymi się slotami, czyli dostępnymi widełkami czasowymi na wykonywanie operacji lotniczych. Wymogi środowiskowe (głównie te dotyczące dozwolonego natężenia hałasu) sprawiają, iż na poznańskim lotnisku wykonywać można bardzo ograniczoną ilość operacji w godzinach nocnych. Wraz ze stale wzrastającą liczbą odlotów i przylotów, port bardzo szybko zbliża się też do wyczerpania limitu dziennego.
Problemem w niedalekiej przyszłości może stać się również niewystarczająca przepustowość terminala. W stanie obecnym obsługiwać on może do 3.5 miliona pasażerów rocznie, co oznacza, iż nadal posiada blisko milionowy ‘zapas’.
Tak wygląda Lotnisko Poznań:
Położenie blisko centrum miasta – lotnisko oddalone jest o niego o zaledwie około 7 km – ogranicza jednak znacznie perspektywy rozwoju i rozbudowy.
Na razie jednak port rozwija się w ramach dostępnych limitów.
W sąsiedztwie portu otwarty został w ostatnim czasie hotel Moxy Poznan Airport. Jest to drugi, po hotelu Moxy Katowice Airport obiekt tej sieci hotelarskiej w Polsce. Oferuje 120 pokoi, sale spotkań, parking oraz zaplecze gastronomiczne.
Rozważane jest także uruchomienie połączenia kolejowego pomiędzy lotniskiem a poznańskim Dworcem Głównym. Zlecone zostało stworzenie studium wykonalności takiej inwestycji.

Tematy: lotnisko-poznan, poznan-lawica
Ostatnia modyfikacja: Thursday, November 07 2019