Strefy ograniczonego ruchu Madryt 2015 – nowe strefy APR w Madrycie: dzielnice Sol i Palacio
Stolica Hiszpanii od lat zmaga się z problemem nadmiernego ruchu drogowego, a co za tym idzie również zanieczyszczenia powietrza. W celu ograniczenia liczby pojazdów wjeżdżających do ścisłego centrum miasta, władze Madrytu zdecydowały w rozszerzeniu strefy ograniczonego ruchu drogowego o dwie kolejne dzielnice. Od 1 stycznia 2015 roku tak zwana strefa APR (Área de Prioridad Residencial), czyli rejon, w którym prowadzić pojazdy zmotoryzowane mogą tylko mieszkańcy dotyczy również dzielnic Madrytu Sol i Palacio.
Korki w Madrycie – typowy widok na ulicach stolicy Hiszpanii. © Foto: Tania-wypozyczalnia-samochodow.pl
Ograniczenia ruchu dla nie-rezydentów panują już w dzielnicach Embajadores i Cortes. Pierwsz strefa ograniczonego ruchu ustanowiona została w 2005 w w Cortes i Barrio de Las Letras i rozszerzona, rok później o całą dzielnicę Embajadores.
W przyszłości przewidywane jest dalsze rozszerzenie tej stref APR Madrytu.
Znak uprzedzający o wjeździe do strefy ograniczonego ruchu drogowego w Madrycie. Dotyczy on zarówno właścicieli samochodów prywatnych, jak i samochodów z wypożyczalni.
Okolice Plaza Mayor i Puerta del Sol w Madrycie – ograniczenia dla nierezydentów
Rozszerzenie strefy ograniczonego ruchu drogowego w Madrycie od stycznia 2015 obejmuje dwa istotne punkty turystyczne miasta – Puerta del Sol i Plaza Mayor, jak również otaczające je ulice.
Mapa stref ograniczonego ruchu drogowego w Madrycie (APR) od stycznia 2015
Wjazd samochodem na te rejony miasta będzie nadal możliwy, jednak jedynie wzdłuż głównych bulwarów, oznaczonych na mapie powyżej kolorem różowym. Ulice te, znane po hiszpańsku jako ‘calles de libre circulación’ pozwalają na przejazd jedynie w celu zaparkowania na jednym z wydzielonych parkingów. Nierezydenci, którzy nie zaparkowali w strefie ograniczonego ruchu, a jedynie się po niej przemieszczają, narażeni są na wysokie mandaty.
Więcej dzielnic Madrytu wykluczonych z ruchu drogowego
Plany ograniczenia ruchu prywatnych samochodów na rzecz transport miejskiego sięgają daleko poza restrykcje istniejące obecnie.
Burmistrz Madrytu, Ana Botello, zapowiedziała już rozszerzenie "zielonej strefy" hiszpańskiej stolicy o dwie kolejne dzielnice, Justicia i Universidad. Nastąpić to ma jeszcze przed końcem jej kadencji w marcu 2015 roku.
Kilka faktów o strefach APR w Madrycie / strefach ograniczenia ruchu drogowego:
- W strefach APR poruszać się mogą motocykle nierezydentów, jednakże, jedynie w godzinach między 7:00 a 20:00
- Wjazd na teren stref ograniczonego ruchu możliwy dla nierezydentów możliwy jest oznaczonymi ulicami, pod warunkiem, że prowadzący zamierza zaparkować
- W strefach o ograniczonym ruchu miasto wydzieliło 13 dużych parkingów do korzystania dla nierezydentów
- Prowadzący pojazdy posiadający rezerwację hotelową mogą poruszać się w strefie ograniczonego ruchu, o ile hotel posiada własny parking
- Samochody dostawcze są dopuszczone do ruchu w strefach APR jedynie pomiędzy 10 rano a 1 po południu, w dni robocze.
- Środki komunikacji miejskiej, w tym taksówki, poruszać się mogą bez ograniczeń w strefach APR.
Mandaty za prowadzenie samochodu w strefie ograniczonego ruchu drogowego w Madrycie
Wszystkie strefy APR w Madrycie monitorowane są przy pomocy kamer drogowych, automatycznie odczytujących tablice rejestracyjne pojazdów. Mandat za jazdę samochodem w strefie ograniczonego ruchu drogowego w Madrycie przez nierezydenta wynosi 90 euro.

Tematy: madryt, apr, strefy-ograniczonego-ruchu, mandat, puerta-del-sol, mapa-stref-apr
Ostatnia modyfikacja: Thursday, October 02 2014