Współpraca Ryanair i Air Europa: nowe możliwości podróży na trasach transatlantyckich
Największa europejska linia lotnicza low-cost konsekwentnie realizuje program ekspansji proponując coraz bardziej kompleksowe usługi. Oprócz szerokiego wachlarza tras europejskich, często dostępnych w bardzo przystępnych cenach do zaoferowania ma również obecnie trasy dalekiego zasięgu.
Chodzi tu o połączenia wykonywane przez hiszpańskiego przewoźnika Air Europa, które od 24 maja znajdują się w sprzedaży na witrynie internetowej Ryanair.
We flocie Air Europa dominują maszyny Airbus A330-200 i Boeing 737-800.
Na pierwszym etapie współpracy pomiędzy przewoźnikami, klienci Ryanair skorzystać mogą z lotów transatlantyckich startujących z lotniska Madryt-Barajas. Chodzi o loty na 20 trasach w 16 krajach, głównie Ameryce Centralnej i Południowej oraz Stanach Zjednoczonych, a dokładnie:
- Boston, Miami, Nowy Jork (USA)
- Montewideo (Urugwaj)
- Caracas (Wenezuela)
- Asunción (Paragwaj)
- San Juan (Porto Rico)
- Lima (Peru)
- Cancun (Meksyk)
- San Pedro Sula (Honduras)
- Guayaquil (Ekwador)
- Punta Cana, Santo Domingo (Dominikana)
- Hawana (Kuba)
- Bogota (Kolumbia)
- Salvador, Sao Paulo Guarulhos (Brazylia)
- Santa Cruz (Boliwia)
- Buenos Aires (Argentyna)
a także, w zupełnie odmiennym kierunku
- Tel Awiw (Izrael)
Przewiduje się iż w przyszłości zakup połączeń Air Europa poprzez Ryanair możliwy będzie również na trasach z innych lotnisk europejskich.
Współpraca z Air Europa, trzecią największą linia lotniczą w Hiszpanii oznacza dogodne przesiadki i o wiele szerszy wybór tras dla 13 milionów pasażerów korzystających rokrocznie z usług Ryanair. Do Madrytu liniami Ryanair dostać się oni mogą z ponad 50 lotnisk na terenie Europy. Z Polski irlandzki przewoźnik oferuje połączenia do hiszpańskiej stolicy z Modlina, Krakowa, Wrocławia, a od października 2017, również Poznania.
O ile przeloty Air Europa zakupione poprzez stronę Ryanair traktowane są nadal jako odmienne segmenty podróży, w przyszłości jednak możliwy będzie najprawdopodobniej zakup biletów łączonych. Oznacza to iż pasażer będzie miał możliwość nadania bagażu w porcie wylotu i odebrania go na lotnisku docelowym. Otrzyma również gwarancję przesiadki, co oznacza iż przewoźnik (a w tym przypadku przewoźnicy) wezmą na siebie odpowiedzialność za opóźnienia lub odwołane loty, czyli zapewni połączenie alternatywne, a w razie potrzeby, również nocleg i wyżywienie podczas oczekiwania na lot zastępczy.
Linie Ryanair nie ukrywają, iż poszukują również innych linii lotniczych do podobnej współpracy. W grę wchodzą przewoźnicy posiadający bazy na lotniskach o dużym potencjale przesiadkowym. Już teraz wspominane są w tym kontekście linie Aer Lingus i Norwegian, specjalizujące się w połączeniach do Ameryki Północnej.
Tematy: ryanair, air-europa
Ostatnia modyfikacja: Monday, May 29 2017