Wynajem samochodów - sprawdź stan pojazdu przy odbiorze i zwrocie
Większość podróżujących, którzy zarezerwowali samochód do wynajęcia i stawili się w wypożyczalni, często po długim i męczącym locie, chciałaby jak najszybciej załatwić formalności związane z odbiorem i udać się do hotelu, lub ośrodka wypoczynkowego. Pośpiech przy odbiorze auta może mieć przykre konsekwencje finansowe dla klienta.
Zanim odjedziemy z punktu wynajmu, warto jest sprawdzić stan pojazdu pod kątem ewentualnych zarysowań, odprysków lakieru, rys na szybach, brakujących kołpaków, etc..
Procedury wypożyczalni samochodów różnią się w tej kwestii i chociaż większość z agencji rent-a-car nie powinna stwarzać problemu z drobnego zarysowania, nie można jednak zagwarantować, iż nie zostaniemy obciążeni kosztami usunięcia szkody, istniejącej już w chwili odbioru auta, jeśli nie została ona odnotowana w dokumentacji odbioru.
Obiór i zwrot wynajętego samochodu
Wszystkie wypożyczalnie samochodów wymagać będą przedstawienia karty kredytowej w chwili podpisania umowy najmu.
Preautoryzacja, czyli zarezerwowanie dostępy do środków na koncie umożliwia wypożyczalni szybkie obciążenie klienta kosztami naprawy szkód stwierdzonych przy zwrocie pojazdu, czasem zaraz po tym, gdy opuścił on już punkt wynajmu i znajduje się w samolocie w drodze do domu.
Aby uniknąć nieprzyjemnej niespodzianki przy sprawdzaniu wyciągu z konta po urlopie, lub podróży służbowej, warto jest też uzyskać od pracownika wypożyczalni potwierdzenie, iż samochód oddany został w stanie niezmienionym.
Większość wypożyczalni aut, zwłaszcza tych obsługujących lotniska w Europie, posiada dość sprawne procedury weryfikacji stanu pojazdu przy odbiorze i zwrocie. Do każdej dokumentacji wynajmu dołączony jest schematyczny rysunek pojazdu, na którym zaznaczyć można wszelkie istniejące już zarysowania, czy też inne uszkodzenia. W większości przypadków nie zajmie to nam więcej niż pięć minut, pozwalając jednocześnie zaoszczędzić wydatku do nawet kilku tysięcy złotych, którym niesłusznie możemy zostać obciążenie w ramach udziału własnego w przypadku stwierdzonej szkody.
Często obsługa wypożyczalni pracująca pod dużą presją czasu, zwłaszcza w szczycie sezonu turystycznego, przeoczyć może istniejącą szkodę podczas wydawania auta klientowi. Jeśli zostanie ona zauważona przy zwrocie auta, nie istnieje już w zasadzi możliwość, kiedy ta szkoda zaistniała i kto jest za nią odpowiedzialny.
W interesie klienta jest więc, aby sam potwierdził, że samochód znajduje się w dobrym stanie, zanim odjedzie z punktu wynajmu.
Warto pamiętać, iż niektóre szkody, jak na przykład drobne rysy na szybach, widoczne są dopiero od wewnątrz pojazdu.

Tematy: wynajem-samochodu, formalnosci, preautoryzacja, karta-kredytowa, zwrot-auta
Ostatnia modyfikacja: Monday, June 02 2014