Wynajem samochodu Ryanair z gwarancją najniższej ceny – fakt, czy sztuczka marketingowa?

‘Ryanair. Low fares. Made simple’, czyli ‘Niskie ceny. Łatwiej’ to slogan reklamowy największego w Europie przewoźnika low-cost.

W artykule poniżej przyglądamy się warunkom gwarancji najniższej ceny Ryanair dla ofert wynajmu samochodów na stronie internetowej tego przewoźnika.

Gwarancja ceny Ryanair

Przy stale wzrastającej konkurencji na rynku lotniczym, możliwość zaoferowania jak najbogatszej oferty usług powiązanych staje się niezbędna, aby pozyskać uwagę potencjalnego klienta. Sugestia hotelu, czy też wynajmu samochodu pojawia się na stronach internetowych wszystkich większych przewoźników lotniczych.

Ryanair, wraz z tanimi przelotami oferuje szeroki zakres usług dodatkowych, w tym również wynajem aut. Podobnie, jak w większości innych linii lotniczych oferujących kompleksową ofertę podróży, Ryanair nie posiada własnej floty rent-a-car, korzysta zaś z wyszukiwarki ofert, w tym przypadku Cartrawler.

Pochodzący także z Irlandii system rezerwacji Cartrawler agreguje oferty wielu wypożyczalni działających w danym miejscu, umożliwiając ich porównanie i dokonanie rezerwacji w nieskomplikowany sposób. Niska cena jest główną zaletą tego sposobu wynajmu samochodu. Samochody dostępne poprzez wyszukiwarkę są zazwyczaj tańsze niż w przypadku wynajmu bezpośrednio w wypożyczalni.

Ryanair idzie jednak o krok dalej reklamując oferowane usługi rent-a-car jako ‘najtańsze’. Dowodem na prawdziwoś tego stwierdzenia ma byc obietnica wynajmu za darmo, dla klientów, którym udało się znaleźć tańszą ofertę. Czy rzeczywiście przewoźnik jest tak szczodry? Czy też tak pewien własnych najniższych cen?

Gwarancja najniższej ceny – jak to działa?
Slogan –Znajdź lepszą cenę a zwrócimy Ci pieniądze- bez wątpienia skutecznie przyciąga uwagę klienta każdego rodzaju usługi lub produktu. Zachęca do porównania cen, a tych, którzy nie chcą sobie tym zawracać głowy, utwierdza w przekonaniu, że mają do czynienia z rzeczywiście najbardziej konkurencyjną ofertą.

Zgodnie z powiedzeniem, że nie wszystko złoto, co się świeci, warto jest jednak sprawdzić, co kryje się za obietnicą czegokolwiek oferowanego ‘za darmo’. Klient, który zarezerwował auto poprzez Ryanair, a następnie natknął się na lepszą ofertę i decyduje się ubiegać o obiecany darmowy wynajem powinien dokładnie wczytać się w warunki gwarancji najniższej ceny, aby uniknąć straty czasu i rozczarowania.

Nasze doświadczenia z błędnie do nas skierowanymi zapytaniami klientów, którzy zarezerwowali samochodów poprzez Ryanair wskazują, iż niewiele osób zadaje sobie ten trud.

Oto, co należy wiedzieć, aby zwiększyć szanse na darmowy wynajem samochodu z Ryanair/Cartrawler w ramach gwarancji najniższej ceny:

Gwarancja ceny dotyczy tylko rezerwacji Cartrawler wykonanych na stronie internetowej Ryanair
Rezerwacje wykonane poprzez witrynę internetową jakiegokolwiek innego partnera Cartrawler nie będą rozpatrywane.

Tańsza oferta pochodzić musi bezpośrednio z wypożyczalni
Oferta, na którą powołujemy się występując o zwrot kosztów musi obowiązkowo znajdować się bezpośrednio na stronie internetowej wypożyczalni, nie zaś innego systemy agregującego oferty, czyli pośrednika. Oprócz samego Cartrawlera, są to również Rentalcars.com, Autoeurope.com, lub Holidaycars.com. Skoro wiemy już, że oferty pośredników są przeważnie nieco tańsze, niż wynajem bezpośrednio w wypożyczalniach, czyż wymóg taki nie wydaje się… niemożliwy do spełnienia?

Złóż roszczenie w ciągu godziny od rezerwacji – ale tylko w dni robocze. I tylko po angielsku.
Klientom, którzy zarezerwowali samochód na stronie Ryanaira, ale znaleźli tańszą ofertę gdzie indziej, przewoźnik daje 60 minut na wystąpienie o darmowy wynajem. W ciągu godziny klient powinien nie tylko znaleźć tańszą ofertę spełniającą wszystkie wymagane warunki, o nich mowa poniżej, ale również przedstawić roszczenie w specjalnym formularzu do pobrania na stronie przewoźnika. Dostępny jest on jednak jedynie w języku angielskim. Dołączyć do niego należy zrzut ekranu, na którym widoczna jest tańsza oferta.

UWAGA: przedstawiona oferta musi być identyczna pod względem miejsca odbioru, daty, godziny oraz wypożyczalni, do oferty zarezerwowanej w Ryanair. Takie same muszą być również warunki wynajmu (np. dotyczące uzupełniania paliwa).

Ci klienci, którym udało się spełnić wszystkie wymagane warunki, pamiętać muszą jeszcze, iż roszczenie zgłoszone może być jedynie w godzinach pracy, pomiędzy 9 a 17, od poniedziałku do piątku.

Limit roszczeń: 1 w miesiącu, 2 w roku kalendarzowym oraz nie więcej niż £200 na pasażera
Szczególnie wytrwali, zdyscyplinowani i uważni klienci aspirujący do wynajmu za darmo, którym udał się znaleźć identyczną, ale tańszą ofertę z tej samej wypożyczalni i którzy zgłosili roszczenie w stosownym formacie, w języku angielskim, w ciągu 60 minut i w normalnych godzinach urzędowania, odczekać jeszcze muszą do 24 godzin na decyzję o tym, czy roszczeni uznane został za ważne. Refundacja środków w takiej sytuacji następuje w ciągu 5 dni roboczych, tu jednak 'ale' się nie kończą. Każdy klient może złożyć jedynie jedno roszczenie miesięcznie i tylko dwa w ciągu roku kalendarzowego. Całkowita suma refundacji nie przekracza £200 lub ich równowartości w lokalnej walucie.

Jak widać, ubieganie się o darmowy wynajem w ramach gwarancji najniższej ceny Ryanair to zadanie dla najwytrwalszych. Czy gra warta jest świeczki? Na to pytanie każdy odpowiedzieć musi sobie sam.

Wynajem samochodu z Ryanair – opinie
W czasach, kiedy internetu 'pytamy się' o niemal wszystko, dla wielu niezdecydowanych potencjalnych nabywców produktu, lub usługi siec jest miejscem, którym znaleźć mogą oni informacje pomagające rozwiać możliwości. Wykorzystać mogą oni w tym celu fora internetowe, lub serwisy zajmujące się jedynie wystawianiem ocen za jakość i rzetelność.

Trustpilot
Trustpilot to zaledwie jeden z wielu serwisów internetowych recenzujących firmy.

Nawet biorąc pod uwagę fakt, iż cześć dostępnych w tego rodzaju serwisach opinii może być częściowo zmanipulowana, lub nierzetelna, pozwalają one zapoznać się z problemami, z jakimi spotykają się użytkownicy danej usługi, lub konsumenci danego produktu. Ryanair oraz każda nowa usługa wprowadzana przez przewoźnika są częstym tematem niepochlebnych recenzji.

Kliknij, aby poznać przykładową opinię użytkownika wysług rent-a-car Ryanair, starającego się o darmowy wynajem w ramach gwarancji najniższej ceny (dostępna w języku angielskim).

Wynajem samochodu taniej, niż w Ryanair – gdzie szukac?
Nawet perspektywa darmowego wynajmu nie powinna powstrzymać klientów poszukujących najkorzystniejszych ofert rent-a-car od porównania cen na innych portalach oferujących wynajem samochodów.

Oferty Cartrawler różnic mogą się na różnych stronach korzystających z tej samej wyszukiwarki i w niektórych przypadkach mogą być korzystniejsze. Z przeprowadzonych przez nas symulacji wynika, iż nie zawsze oferta Ryanair/Cartrawler jest najlepsza.

W każdym przypadku zalecamy porównanie ofert na Tania-wypozyczalnia-samochodow.pl przed pojęciem ostatecznej decyzji.

……………………………………………………………………………………….............
Przedstawione powyżej warunki Gwarancji Najniższej Ceny wynajmu samochodów Ryanair zaczerpnięte zostały ze strony internetowej Ryanair w chwili powstawania artykułu. Mogą ulec zmianie.


Wynajem samochodu Ryanair z gwarancją najniższej ceny – fakt, czy sztuczka marketingowa?
Artykuły: Wynajem samochodu Ryanair z gwarancją najniższej ceny – fakt, czy sztuczka marketingowa?
Tematy: ,
Ostatnia modyfikacja: Wednesday, September 05 2018

Podziel się z nami swoją opinią

Wyślij komentarz