Nowe BMW Seria 5 - opinia o G30, konkurencie Mercedesa E-Klasy i Audi A6

Wprowadzone do sprzedazy na poczatku 2017 roku BMW G30 dalo poczatek siódmej generacji popularnej Serii 5.

Wraz z ta nowa, ulepszona, wersja, marka podnosi zdecydowanie poprzeczke dla aut tej klasy, a zwlaszcza dla bezposredniej konkurencji, Mercedesa Klasy E i Audi A6.

Niezalezny serwis BMW i Mini: Servicemile Warszawa/Konstancin.

Auto, któremu marka nadala oznaczenie G30, zastapi na rynku starszy model F10.

BMW 5 Series
BMW Seria 5 (G30).

Ten samochód wyglada drogo!
Dzieki up-grade’owi w stylistyce, niewprawne oko z latwoscia pomylic moze G30 z Seria 7, oferujaca bardziej zaawansowane, ale równiez drozsze modele. Nieprzypadkowo, jako ze obserwujac poczynania konkurencji, BMW stara sie nadac tej popularnej serii, ze sredniej pólki, aure ekskluzywnosci.

Prezentacja BMW Serii 5 (w jezyku angielskim):

Zgodnie z panujacymi tendencjami, ulepszona wersja oferuje wiecej miejsca; dlugosc pojazdu wzrosla nieznacznie,  z 4.90 m do 4.935 m (nowe G30 jest dluzsze o 36 mm od F10), szerokosc zas o kilka centymetrów, co nie wplynelo jednak na zwiekszenie wagi pojazdu. Wrecz przeciwnie, zmniejszyla sie ona o 100 kilo.

Malo znanym faktem jest iz G30 zbudowane jest na platformie wykorzystywanej w Serii 7, jednak w wersji ulepszonej i z wykorzystaniem elementów aluminiowych, co pozwala wlasnie na zmniejszenie wagi.

Model, który ma szanse stac sie ulubiencem we flotach wypozyczalni samochodów w sezonie 2017-2018, wyposazony bedzie w paliwooszczedny silnik BMW 520d (Diesel). Kiedy jednak wcielone zostana w zycie ograniczenia dla pojazdów dieslowskich w Europie, spodziewac sie mozna, iz na rynek (w tym równiez do flot rent-a-car, zwlaszcza ich prestizowych segmentów bussinesowych wypozyczalni takich jak Avis, Europcar, Sixt, czy Hertz) wejdzie coraz wiecej samochodów wyposazonych w silnik benzynowy BMW 520 (a pózniej równiez BMW 518).

BMW 5 Series rear
BMW G30 Serii 5 – tyl.

Pojemnosc bagaznika nowego BMW Serii 5 wynosi 530 litrów.

BMW G30 – jak sie prowadzi?
Jak mozna bylo oczekiwac po samochodzie z serii, która dlugo pracowala na swój prestiz, najnowsza generacje Serii-5 prowadzi sie poprawnie, nawet przy maksymalnych szybkosciach. Negatywna strona jednak inwestycji w elegancki design i nowoczesne technologie jest niestety czesciowa utrata sportowego charakteru i dynamiki charakteryzujacej starsze modele. G30 bardziej zbliza sie juz w tym momencie do luksusowej limuzyny, niz do samochodu sportowego.

Spora ilosc gadzetów elektronicznych pomaga niewatpliwie manewrowac autem o pokaznych rozmiarach, jak równiez pozwala na jak bardziej paliwo-oszczedna jazde.

Seria 5 traci sportowy charakter
Wielbiciele marki z pewnoscia zorientowali sie juz iz z generacji na generacje Seria 5 traci na dynamice jazdy, na czesc komfortu oraz coraz atrakcyjniejszego wizualnie projektu. Coraz bardziej oczywiste jest iz MW kieruje swoja oferte nie do kierowców sportowych, ale do zasobnej klasy sredniej ceniacej sobie elegancje, nowoczesne rozwiazania a równoczesnie, zawsze, gdy to mozliwe bez kompromisu na rzecz jakosci, ekonomicznosc jazdy.

Powstaly w Monachium model BMW 2017 Serii 5, wazacy ponad 1560 kg (4-drzwiowy model G30 520) jest i tak jednak zbyt duzy na niefrustrujace próby sportowej jazdy.

BMW wnetrze
Wnetrze Serii 5 G30.

Równiez ustepujacy miejsca model F10 (sedan)/F11 (kombi) nie byl nigdy w zamysle prawdziwie sportowym samochodem. Powstal glównie z mysla o generacji 30 do 60-latków z klasy sredniej i wyzszej klasy sredniej, na stanowiskach managerskich i wlascicieli wlasnych firm, dla których bardziej niz mozliwosc szybkiej jazdy liczy sie przestronnosc, wygoda i nowoczesnosc.

Silników Serii 5 nie mozna oskarzyc jednak o brak mocy; moment obrotowy G30 wynosi okolo 400Nm (w zaleznosci od modelu), pozwalajac na szybkie uzyskanie znacznych predkosci, przynamniej do momentu, kiedy zapedy kierowcy rajdowego ograniczy komputer pokladowy.

G30 przoduje niewatpliwie jesli chodzi o kreowanie wizerunku. Zadna inna porównywalna marka nie robi tego lepiej, nawet stylowy Mercedes E Klasy. Równiez szybko pnace sie po szczeblach kariery kobiety bardziej sklonne sa do preferowania BMW. Wybierajacy te niemiecka marke sygnalizuja, iz dobrze radza sobie zawodowo, a co z tym idzie, równiez jesli chodzi o pensje. W najnowszych generacjach Serii 5 jest niewatpliwie cos mlodzienczego, zwlaszcza w zestawieniu z bardzo konserwatywnym Mercedesem.

Dla typowego fana marki, liczy sie zamiana samochodu na najnowszy model, zawsze, gdy tylko jest to mozliwe, co wyjasnia dlaczego ceny uzywanych BMW spadaja czesto drastycznie w stosunku do modeli najnowszych generacji.

Zestawienie nowego modelu BMW Serii 5 i Mercedesa E Klasy (w jezyku angielskim):

Mercedes E Klasy czy BMW Seria 5 – który lepszy?


Nowe BMW Seria 5  - opinia o G30, konkurencie Mercedesa E-Klasy i Audi A6
Artykuły: Nowe BMW Seria 5 - opinia o G30, konkurencie Mercedesa E-Klasy i Audi A6
Tematy: , ,
Ostatnia modyfikacja: Friday, March 16 2018

Podziel się z nami swoją opinią

Wyślij komentarz